Telemarketing
Introductie
Media Group is een veelzijdig contact center in Den Haag met eigenlijk maar één missie, te weten: uw callcenter-
en telemarketinginspanningen zo succesvol mogelijk maken.
Natuurlijk bieden we hiervoor alle gebruikelijke ingrediënten voor in- en outboundwerkzaamheden, zoals een
omvangrijk dienstenpakket, de modernste faciliteiten en een professionele bezetting.
Onze goede resultaten danken wij aan een maatgesneden en resultaatgerichte werkwijze.
De activiteiten die wij voor u uitvoeren, krijgen maximale professionele aandacht, terwijl uw organisatie zich kan
toeleggen op het werk waarin zij excelleert. Wellicht het allerbelangrijkste is het besef dat wij uw onderneming
representeren. Wij benaderen en behandelen alle contacten met eenzelfde respect en toewijding als uzelf. Deze
niet-agressieve aanpak vertaalt zich in klanten met waardering voor uw organisatie en in een kwalitatief goede
respons op uw campagne.
Natuurlijk wordt de totale opzet van elke campagne in nauw overleg met u als opdrachtgever bepaald. Media Group
staat garant voor een professionele uitvoering. Onze medewerkers krijgen een gedegen opleiding van onze manager en
ontvangen per opdracht specifieke instructies.
Als opdrachtgever weet u altijd waar u aan toe bent en wat de resultaten van uw campagne en onze werkzaamheden
zijn. Media Group rapporteert u dagelijks telefonisch of via e-mail de laatste stand van zaken. Daarin krijgt u
alle informatie over de voortgang van uw campagne, de resultaten van de contacten en de eventuele follow-up.
Bovendien kunnen wij u speciaal inlichten als er bij contacten wensen of vragen leven die om een snelle opvang of
andere follow-up vragen. In dergelijke gevallen krijgen door u aan te wijzen personen binnen of buiten uw bedrijf
rechtstreeks een bericht per telefoon, e-mail of sms. Zo kunt u het rapportage- en informatietraject helemaal naar
eigen wens inrichten om een maximaal rendement uit uw campagne te halen.
Vormen van Telemarketing
Lead inventarisatie, kwalificatie en generatie
Leads inventariseren houdt in dat uw doelgroep wordt gebeld om de "huidige" bedrijfsspecifieke gegevens in kaart
te brengen. Vragen als "Wat gebruikt u nu", "Hoe lang geleden gekocht" en "Bij wie neemt u nu af" dienen hier als
voorbeeld.
Bij kwalificatie wordt er over het algemeen iets verder de organisatie ingegaan om te kunnen bepalen of de lead ook
potentieel interessant voor u is. Verbanden tussen bijvoorbeeld omvang van de organisatie in kwestie en
verbruiksgemiddelden, kunnen bepalen of een lead ook voor uw organisatie geschikt is.
Lead generatie wil zeggen dat de telemarketeer van Media Group de lead interesseert in uw product/dienst en
bijvoorbeeld een afspraak voor uw organisatie maakt.
Maken van afspraken voor uw organisatie
Wij kunnen ons goed voorstellen dat uw verkopers en buitendienstmedewerkers het te druk hebben om zelf afspraken
te maken met prospects. Dit betekent gelukkig nog geen man overboord! De laatste jaren hebben wij veel ervaring
opgebouwd in het maken en inplannen van afspraken voor uiteenlopende soorten organisaties in verschillende
marktsegmenten.
U kunt dit met een gerust hart aan ons overlaten, zodat uw verkopers zich kunnen toeleggen op datgene waar zij goed
in zijn: sales.
Uiteraard kunnen wij in één moeite de agenda beheren en diezelfde dag de afspraakbevestigingen opstellen en
versturen. Met als extra mogelijkheid het beschikbaar stellen van een telefoonnummer waar uw klanten of prospects
naartoe kunnen bellen om een afspraak te veranderen. Dit wordt dan meteen in de agenda verwerkt. Direct nadat wij
de afspraak voor u hebben ingepland, ontvangt u van ons bericht per e-mail, fax of telefoon al naar gelang de
afspraken die wij gemaakt hebben. Uiteraard vermelden wij dan alle relevante gegevens voor de afspraak.
Follow-up mailings
Elke direct-mail campagne valt of staat bij de behaalde respons. De kosten van een direct-mail zijn meestal fors
en daarom is het van belang om de respons te verhogen. Met de JUISTE nabewerking van de door u gemailde personen
zal deze respons verhoogd kunnen worden.
Op basis van onze ruime ervaring durven wij u in de meeste gevallen te garanderen dat uw respons effectief zal
stijgen door onze professionele nabewerking.
Telefonische verkoop van producten of diensten
Een directe manier van verkopen is telesales: het telefonisch verkopen van producten en/of diensten. Telesales
is een zeer effectief en meetbaar instrument dat op meerdere manieren en momenten ingezet kan worden.
Een goede gelegenheid voor telefonische opvolging doet zich bijvoorbeeld voor wanneer u aanbiedingen per post
verstuurt.
Ook wanneer u weet dat klanten van u al een tijd niets meer hebben besteld, kunt u die laten bellen om te vragen of
zij door hun voorraad heen zijn en of dat u hen met een nieuwe bestelling van dienst kunt zijn.
Direct nadat Media Group de bestelling of order heeft genoteerd, ontvangt u een bericht op een wijze zoals dat met
u is afgesproken. Zo kunt u de bestelling of order binnen enkele minuten in huis hebben.
Uitnodigen relaties/prospects
Als u iets organiseert voor uw relaties en/of prospects zoals een seminar, een demonstratiebijeenkomsten een
beurs of iets dergelijks is het zaak dat er ook voldoende mensen aanwezig zijn.
Telemarketing is een zeer effectief middel om uw relaties en/of prospects uit te nodigen. U weet direct of men wel
of niet aanwezig zal zijn. Tevens kunt u te horen krijgen waarom iemand bijvoorbeeld verhinderd is en of diegene
wellicht een bepaalde mening heeft over de activiteit.
Deze extra informatie kunt u mogelijk in de toekomst gebruiken.
Abonnementen- en fondsenwerving
Biedt u abonnementen aan of zoekt u fondsen voor bepaalde doelen?
Media Group heeft de capaciteit om u hierin te ondersteunenen.
In overleg met u wordt de doelgroep vastgesteld en wij zorgen ervoor dat iedereen wordt bereikt. Op de met u
afgesproken wijze brengen wij verslag uit.
Enquêtes en onderzoek
Onderzoeken en enquêtes zijn een van de meest tijdrovende werkzaamheden.
Het opstellen van de vragenlijst, het redigeren van de vragenlijst, het afnemen van de vragen zelf en tot slot de
verwerking van de resultaten.
Al deze activiteiten kunt u ook aan ons overlaten. Wij hebben de ervaring en de capaciteit in huis om onderzoeken
en enquêtes binnen afzienbare tijd telefonisch voor u af te nemen. Daarnaast kunnen wij ook de resultaten voor u
verwerken. Deze resultaten krijgt u dan netjes in de vorm van een rapport, zodat u alleen nog maar uw eindconclusie
hoeft te trekken.
Lekker snel en gemakkelijk!
Screenen, verrijken en kwalificeren van adressenbestanden
Een goed onderhouden en up-to-date adressenbestand is goud waard. Met een goed adressenbestand bent u ervan
verzekerd dat de juiste naam van de juiste contactpersoon bekend is en uw bedrijfsinformatie zodoende op het juiste
bureau belandt.
Het zelf onderhouden van een adressenbestand vergt echter veel tijd en energie, en wordt nogal eens
verwaarloosd.
Media Group kan deze tijdrovende werkzaamheden voor u verzorgen, zodat u zich helemaal kunt concentreren op het
marketing- en verkooptraject. Behalve dat wij uw relatiegegevens actueel houden, kunnen wij ze verrijken met
aanvullende gegevens, zoals de e-mailadressen en namen van de contactpersonen of wat u maar weten wilt.
Bij het kwalificeren gaan we nog een stapje verder bij het inwinnen van informatie over uw relatie of prospect
zodat u nog gerichter op uw doel kunt afkoersen.
Bij kwalificatie verrijkt Media Group de database met alle denkbare gegevens die voor uw bedrijf van belang kunnen
zijn, zoals investeringsplannen, beslissingstermijnen, huidige toeleveranciers en dergelijke.
E-mail adressen
Uw relaties en prospects informeren per e-mail werkt vanzelfsprekend zeer efficiënt. Media Group staat u graag
terzijde om in een korte tijd uw relatiebestand te verrijken met de e-mail adressen van uw relaties.
Voor meer informatie belt u met mevr. Antoinette E.M. Vermolen, director, telefoonnummer 070-3114040
Mailen kan natuurlijk ook: info@mediagroup-ab.nl.
Of vul onderstaand formulier in.
|